Sunday, March 14, 2010

Cerita Pagi Tadi (musim ke-2)..

  Pagi tadi, aku pergi jogathon kat SKMB II. Bila aku dah smpai sekolah, setelah mak dan ayah meneruskan perjalanan ke destinasi mereka, aku call Cikgu Fatimah, cikgu aku/emak kpd kawan comelku. Kata cikgu, Ummi (itulah kawan comelku, ingat lagi x?) dgn geng2 ada kat sana. Aku pun ikutlah apa yg cikgu kata. Semasa smpai kat papan kenyataan, aku trnampak gmbar2 pelajar yg mndapat 5A dlam UPSR 2009. Terkezut aku bila tengok gmbar aku pun ada. Segan pun ada, syok pun ada. Hihihi..
   Aku teruskan prjalanan aku, x jumpa Ummi pun. Aku pun call dia kejap. Rupa2nya, dia ada kat t______ dekat dgn kelas kami tahun lps. Aku pergi la kat situ. "Nadiah!" sahut Ummi. "Ummi!" aku balas. "Nadiah!!" Tiba2, sorang lagi kawan kami ber2 dtg ke arah aku smbil menjerit namaku. "Wani!" aku pun bls dgn jeritan rinduku. Kami berplukan, maklumlah, kawan lama. Dia kata, muka aku dah lain. Aku rasa pelik, padahal aku rasa x dak apa2 pun yg berubah..
*****
   Kami 3 orang pun turun bawah. Tengok2, kawan yg lain pun mai jugak! Wan, Nurain, Syafiqah, Amira, macam2 lagi lah! Semua sahut nama aku. "Nadiah!!" Menambahkn kezutan gembira utkku waktu tu. Wow! Mereka kata, aku makin comel (kembanglah tu, gigi pun makin jongang.. haha!). Aku mmg x caya apa yg depa ckap tu. Hmm.. Tapi Alhamdulillah, mereka masih lagi ingat aku. Itulah teman sejati..
   Aku pun jumpa ngan Hidayat (ingat x lagi??). Dia x berubah, macam dulu jugak. Cuma diam sikit ja drpd dulu.. Yg bestnya, aku dpt jumpa dgn Amila, adik kpd Hidayat yg aku sayangi dari dulu lagi. Alhamdulillah, terima kasih krna menemukan aku dgn org yg kusayangi..
  Aku pun jumpa ngan Nadzirah (ratu polident). Izwana pun sama. Pastu, kami tubuhkan KRS. Bukan Kadet Remaja Sekolah, Kelab Ronda Sekolah. Letih, tetapi syok! Mengingatkan zaman di sekolah rendah. Oh, I miss it!
  Aku n the geng pun pergi jumpa cikgu. Kami salam ngan cikgu2 tercinta kami. Rindu ar kat cikgu2 sekolah tu. 
  Klah, stakat ni sajalah Cerita Pagi Tadi itu tadi. Sampai di sini dulu..



No comments:

Post a Comment